Ajša

Zajedno smo je,

od nekog mraka toplog,

našeg,

rodili.

Ko juče da je bilo.

I ko da nikad bilo nije.

Od njenih trepavica,

od mojih ringišpila,

od njenih smehova,

od mojih bora,

od njene muzike,

od moje tišine.

Od njene kože svilene,

od mog crnog pod noktima.

Od dlanova, mojih, ili njenih,

već vekovima ih ne razlikujem.

I ime joj dali.

Ajša.

Po pesmi nekoj,

našoj.

I zajedno je učili da hoda,

i zajedno je učili da peva.

I zajedno joj rakijom

kolena razbijena čistili.

I govorili joj da boli,

i da boleti mora.

I da je život – život,

tek tamo gde nas peče.

I drvo joj zasadili,

i na drvetu ljuljašku.

I brata joj nacrtali,

da se ne ljulja sama.

I s njom niz nebo jurcali,

u kočijama od najlona.

I govorili joj kako najlepšu decu

vazda Cigani kradu.

A kako onu još lepšu –

Cigani, eto, rađaju.

I kako smo je rodili,

da joj najlepši budemo.

Ciganka moja, i ja.

I ona, nama najlepša,

tek tako, eto, da bude.

I da sa nama peva,

i da sa nama raste.

I da nam u svet pobegne,

jer svet je, kažu, veliki.

I tako, sad, nas dvoje,

za prozorima od magle,

gledamo neke krovove,

u ulicama ispletenim

od brkova ruskih klasika.

I znamo, oboje znamo,

da smo veći od svega.

Od sveta, i od tišine.

I od svih klasika ruskih.

Onda je ja umotam,

u neko pohabano ćebe,

i do kasno u noć slušamo violinu.

uplakanu i raštimanu,

bez žica i bez zuba.

Ko ono naše bezubo i uplakano derle,

što nam je, eto, pobeglo,

da negde srećno bude.

I onda nekad razmišljam,

kakva li bi tek bila

ta naša Ajša plavooka,

da smo je stvarno rodili.

I da smo stvarno postojali,

Ciganka moja,

i ja.

violina

by Photos8.com

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Ajša

  1. oblogovan says:

    Аууух. Од-лич-но!

  2. Ivana says:

    Zatekoh se slucajno, procitah sve i vratih se na ovo. Svaka cast za pisanje, skoro nisam naletela na nesto ovako jako. Pratim 🙂

  3. Katarina says:

    Lepo! 🙂

  4. Fargolans says:

    Nisam skoro pročitao nešto ovako dobro, ne samo na blogovima nego generalno, maestralno!

Leave a Reply

