Kad se ponovo rodim

Kad se ponovo rodim,

a rodiću se, znam,

neka to bude, recimo,

na grudvi suve zemlje,

na šaci jalovog blata

iz kog ni korov ne raste.

I neka ništa više,

pod nebom celim nemam.

I neka vekovi prođu,

u znoju lica mog,

dok mi iz grudve te crne

prva travka se rodi,

da od korova stvorim

maslačke, tikve i bagrenje.

I nek prođu još vekovi,

mučni, gladni i krvavi,

dok mi korov i korenje

ne rode njive i livade,

beskrajna, plava mora

od vasiona plodnih.

Da budem najbogatiji,

da budem najgrlatiji,

da cela Rusija peva

o tome kako sam najveći.

I da onda poludim,

nekog pijanog dana,

da sve te njive i livade

za jednu Ciganku dam.

I da sve ne bude dovoljno

da moju Ciganku platim,

i da ostanu dužni

unuci moji plavokosi,

i praunuci njihovi,

i banke, i kase državne.

Jer, eto, bar mi toliko,

ta moja Ciganka vredi,

i još za paru više,

i još za život više.

I da u nekom gradu,

dok budu vejali snegovi,

kraj neke vatre umrem,

uz suknju njenu šarenu.

I da se više nikada,

nikada opet ne rodim,

da u tom novom životu,

ne upropastim stari,

taj prošli život budući,

što mi iz kamena raste,

što čeka da budem rođen

na grudvi jalove zemlje.

prazno

This entry was posted in Uncategorized, Veći od života. Bookmark the permalink.

6 Responses to Kad se ponovo rodim

  1. Suncokret says:

    tako mi je prijala slika…

  2. skitara0404 says:

    У задње време иначе често остајем без коментара. Ово ме докрајчи. Одох да ћутим. А ти певај!

  3. skitara0404 says:

    П.С.
    Да цела Русија пева!

  4. mandrak72 says:

    Nemam riječi. Ako bih rekao sjajno, bojim se da bih narušio ono što stvarno mislim. Neka to onda bude ovako. “Da cela Rusija peva”

    Pozdrav

Leave a Reply

